Prolom voda
Prolom voda
Naslovna  |  PC info  |  Odnos jezika i komunikacije i uloga medija u svakodnevnom životu
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

PC info

28. 07. 2020.

Odnos jezika i komunikacije i uloga medija u svakodnevnom životu

U najnovijoj ponudi Izdavačke knjižarnice Zorana Stojanovića izdvajaju se naslovi sa zajedničkom temama: odnos jezika i komunikacije, kao i uloga medija u svakodnevnom životu pojedinaca i kolektiva.

 

Sve prikazane studije odnose se na pojam informisanja koji se uz pomoć medija transformiše u svojevrsnu komunikaciju. U studijama se mogu pronaći i odgovori na pitanja koja se tiču značaja medija u današnjem svetu, kao i načina na koji mediji učestvuju u kreiranju slika naše sadašnjosti i prošlosti

Izdvajamo naslove koji su nezaobilazna literatura za svakog novinara:

 

Martin Pogačar, Arheologije medija, mikro-arhivi i pripovedanje. Osadašnjavanje prošlosti

 

Cilj ove studije jeste redefinisati komunikaciju i ljudski život u prostoru analognih i digitalnih medija, odnosno utvrditi kako oni utiču na pamćenje, sećanje i pripovedanje. Kako sam autor naglašava, ovo je studija o životima prošlosti i načinima na koje se oni beleže u digitalnim medijima. Nastoji se razumeti kako se u vreme sveopšte digitalizacije menja i naš odnos prema prošlosti, ali i sadašnjosti i budućnosti. Reč je o pokušaju da se razume kako smo mi, kao pojedinci i kao kolektiv, isprepleteni u vremenu i prostoru sa svetom oko nas. Proučavanje je usmereno ka proučavanju popularne kulture druge polovine XX veka, jednog od najnejasnijih perioda u dosadašnjoj ljudskoj istoriji, nesumnjivo i zato što je o njemu najviše zapisivano i arhivirano. Fokusirajući se na sećanje na Socijalističku Federeativnu Republiku Jugoslaviju u digitalnim (društvenim) medijima, autor analizira zapise o njenom postojanju, ali i raspadu, kroz viđenje medija. Duboki socio-kulturni potresi koji su zadesili čoveka XXI veka, čoveka „preplavljenog uređajima i aplikacijama“, stvoreni su od strane digitalnih medija, koji imaju odlučujući uticaj na načine na koje se prošlost prisvaja.     

                                 Cena knjige je 2200, 00 dinara.


 

Jasna Janićijević, Komunikacija i kultura: sa uvodom u semiotička istraživanja

 

Studija Komunikacija i kultura prof. Jasne Janićijević obuhvata detaljnu analizu pojma komunikacije u njegovom odnosu sa kulturom. U prvom delu ove studije autorka određuje pojam komunikacije preko njegovih funkcija (informacija, zabava, poučavanje...), pa s tim u vezi oslanja se na teoriju informacija, pokušavajući da prikaže određene modele komunikacije. U drugom delu se analizira komunikacija i njeno značenje, te se komunikacija određuje prema stavovima lingvistike i njenih pravaca, kao i prema zakonima semiotike. Treći deo sadrži poglavlja o neverbalnoj komunikaciji, kao i poglavlje o velikoj ulozi komunikacije u svetu medija.  Cilj ove studije jeste pokazati to da su komunikacija i kultura gotovo neodvojive: kultura daje životu sadržinu i smiso, dok mu komunikacija daje razlog postojanja, povezujući ga sa svetom spolja i iznutra, sa vremenom i prostorom.

Cena knjige je 1760, 00 dinara.


Žan-Noel Kapferer, Glasine. Najstarije sredstvo informisanja na svetu

 

Sam naslov nas upućuje na predmet ove studije - glasina kao najstarije sredstvo informisanja, odnosno komunikacije. Kako bismo krenuli sa analizom studije, potrebno je prvo definisati šta glasina zapravo označava. Prema rečima autora glasina predstavlja „vest, za koju se ne zna odakle dolazi“ ali je pouzdano da ona „počinje da se širi, da kruži“. Glasine kao prvo sredstvo komunikacije, pre pojave pismenosti, i danas predstavljaju svojevrsni mehanizam za razmenu informacija, koje ne moraju nužno biti „lažne“, ali su svakako nužno „nezvanične“. Na konkretnim primerima iz svakodnevnog života (glasine o nelegalnom radu određenih preduzeća, glasine o smrti poznatih ličnosti poput predsednika ili glumaca...), kako u Francuskoj, tako i u Evropi i Americi, autor nam slikovito prikazuje kako to mediji nalaze izvor u nesporazumu i manipulisanju, tražeći idealnu publiku, jer „svaka glasina ima svoju publiku“, publiku kojoj bi se priča dopala, publiku koju bi ubedila u ono što već jeste njihov cilj.

Kako se glasina održava? Moć glasine leži u ponavljanju, čak i kada medijski uticaj krene da jenjava uvek će postojati sećanje na određenu priču, glasinu, koju dok god ima ko da ispriča - ona živi. U studiji se proučava i to kako su glasine svojevrsna reklama, što nije neobična pojava i često sredstvo za postizanje ciljeva u politici, u kreiranju medijskih figura, u marketnigu i omalovažavanju konkurencije... Međutim, kada istina izađe na videlo, da li tada prestaje sa glasinama? To je upravo poslednje pitanje koje zanima autora: „može li se glasina zaustaviti?“ Odgovor, kao i detaljnu podelu tipova glasina, sa kojima se svakodnevno susrećemo a da toga nismo ni svesni, možete naći u ovom izdanju, koje pored redovnog pogovora sadrži i novi pogovor, u kojem autor analizira pojavu glasina u doba interneta, i internet kao bazu informacija za današnje medije.


Cena knjige je 1760, 00 dinara. 

 

 

Umberto Galimberti, Mitovi našeg vremena

 

Mladost i inteligencija, sreća i materinska ljubav,  moda i tehnika, sigurnost i moć, pa onda tržište, ekonomski rast, nove tehnologije – sve su ovo mitovi našeg vremena, ideje koje skamenjuju nas same i društvo u kome živimo. To su one ideje, koje reklame i masovna sredstva komunikacije predlažu kao vrednosti i nameću kao društvenu praksu, stvarajući jezik koji ih čini privlačnim i poželjnim. Za razliku od ideja koje mislimo, mitovi su ideje koje nas zaposednu i vladaju nad nama uz pomoć mehanizama koji nisu logički, već psihološki, i otuda duboko ukorenjeni u našoj duši. Oni su zapravo proste ideje koje smo mi mitologizovali, jer su lagodne i ne prave probleme, olakšavaju donošenje suda, rečju nam ulivaju osećaj sigurnosti. Međutim, moramo se prenuti iz spokoja koji nam naše mitologizovane ideje obezbeđuju, jer se mnoge patnje i poremećaji rađaju upravo iz ideja koje nam, udobno šćućurene u lenjosti naše misli, ne dopuštaju da razumemo svet u kome živimo, a naročito brze promene u njemu. Bivati u svetu bez njegovog razumevanja jeste siguran put ka otuđenju od njega. Da bismo povratili svoju prisutnost u njemu, najpre moramo ponovo preispitati svoje mitove. Upravo se time bavi ova studija. 

Cena knjige je 2200, 00 dinara.


 

*Cene su navedene sa popustom od 20% i uračunatim PDV-om.

*Sve dodatne informacije možete dobiti na broj telefona 021/6624800 i na e-mail ikzs@ikzs.com, kao i u našoj kancelariji, na adresi Trg Marije Trandafil 5, 21000 Novi Sad, svaki radni dan od 7 do 15 časova.

 

Više informacija i na:

Facebook: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića

Instagram: izdavacka_knjizarnica

Web: www.ikzs.com

 

 

 


Informacija može da sadrži stav koji nije stav Press centra UNS-a, ukoliko to nije izričito navedeno. Odgovornost za sadržinu informacije i tačnost podataka snose fizička lica ili pravna lica u čije ime je Press centar prosledio informaciju.


Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs