Prolom voda
Prolom voda
Naslovna  |  PC info  |  Predstavljena publikacija “Monitoring medija na društvenim mrežama“
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

PC info

04. 06. 2015.

Predstavljena publikacija “Monitoring medija na društvenim mrežama“

Publikacija pod nazivom “Monitoring medija na društvenim mrežama“ predstavljena je danas u Press centru Udruženja novinara Srbije.

Saopštenje za medije UG Njuz.org

"Publikacija pod nazivom “Monitoring medija na društvenim mrežama“ predstavljena je danas u Press centru Udruženja novinara Srbije.

Publikacija je nastala kao rezultat istoimenog projekta, koji se od februara do maja 2014. godine bavio praćenjem ponašanja medija na društvenim mrežama, kao i analizom njihovih onlajn i štampanih izdanja. Projekat je trajao 18 meseci i podržan je od strane Fondacije za otvoreno društvo.

Samo istraživanje je obeležio zanimljiv društveno-politički kontekst, od kojih su najzanimljiviji parlamentarni izbori, lokalni izbori Grada Brograda i majske poplave.

Tokom četiri meseca praćeno je sedam medija koji objavljuju pretežno informativni sadržaj na srpskom jeziku.

Od toga, pet medija imaju i štampana izdanja i sajtove (Blic, Kurir, Politika, Danas, Večernje novosti) Informer, koji je imao samo štampano izdanje i Telegraf koji ima samo sajt. 

Mediji koji su analizirani u periodu od februara do maja 2014. godine bili su na vrlo teškom testu, najpre zbog predizborne kampanje, izbora i postizbornih kalkulacija, a potom i zbog teških prirodnih nepogoda koje su Srbiju pogodile u maju.

U prvom slučaju, neki od njih su poklekli i kompromitovali svoju profesionalnost protežiranjem ove ili one političke opcije, uz surove napade na njihove političke protivnike, a u drugom slučaju danak je odnela vanredna situacija u kojoj su se, zajedno sa čitavim društvom, našli.

Težnja da budu najbrži, da imaju informacije koje drugi nisu imali i da, na kraju krajeva, budu tiražniji i čitaniji od konkurencije, neretko ih je vodila u kardinalne greške, ne samo profesionalne, već I etičke i ljudske.

Nisu, naravno, svi poklekli, ali je retko ko uspevao da izbegne sve zamke senzacionalizma i trke za profitom.

Tokom izbora većina posmatranih medija trudila se da formalno, u kvantitativnom smislu, održi kakvu-takvu ravnotežu između broja tekstova o strankama koje učestvuju u izbornoj trci.

Ipak, pojedini mediji su to "nadomeštali" sugestivnom, pristrasnom i "navijačkom" opremom tekstova u korist jednih ili žestokim napadima na druge političke opcije. Pored toga, u cilju protežiranja određene političke opcije vrlo često su korišćeni i pseudodogađaji, kada bi funkcioneri stranaka nastupali sa neke druge pozicije, a ne sa pozicije člana određene partije.

Ukoliko govorimo o aktivnostima medija na društvenim mrežama, može se reći da su neke boljke, od kojih oni inače boluju, tokom izbora i poplava još više došle do izražaja.

To se naročito odnosi na moderaciju komentara, koja u teoriji treba da podrazumeva filtriranje komentara koji sadrže psovke, uvrede i vulgarnosti, kao i one u kojima se preti i koji šire rasnu, versku, nacionalnu, etničku, polnu i druge vrste netrpeljivosti i mržnje. 

Ta teorija je, međutim, bila jako daleko od prakse u kojoj mediji gotovo uopšte nisu moderirali komentare na društvenim mrežama i gde se aktivnost svodila uglavnom na objavljivanje linkova sa matičnih sajtova, tako da smo tih dana na društvenim mrežama mogli biti svedoci neverovatnih izliva svih vrsta mržnje i netrpeljivosti.

Time su analizirani mediji pokazali da, iako im je podsticanje javnog dijaloga jedna od primarnih funkcija, ipak nisu u stanju da dijalogom svojih čitalaca adekvatno rukovode i pospešuju njegovu kulturu.

Publikaciju su predstavili Nenad Milosavljević, urednik publikacije i Jasmina Gavrilov Dražić, coordinatorka monitoringa.

Ukoliko želite da vam pošaljemo besplatan primerak štampane publikacije javite nam se putem mejla redakcija@njuz.net "

Izvor: Udruženje građana Njuz.org

 


Informacija može da sadrži stav koji nije stav Press centra UNS-a, ukoliko to nije izričito navedeno. Odgovornost za sadržinu informacije i tačnost podataka snose fizička lica ili pravna lica u čije ime je Press centar prosledio informaciju.



Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs