Događaji i priče iz muzeja

27. 10. 2016.

"Deca Rusije: osvrt na stoleće"

U četvrtak 27. oktobra u Manakovoj kući, (ulica Gavrila Principa br.5) biće svečano otvaranje izložbe faksimila fotografija "Deca Rusije: Osvrt na stoleće"

Deca blizanci, Karelija, Olonjecka gubernija, 1901. godina

Na izložbi će biti predstavljeni faksimili fotografija objedinjeni temom «Deca Rusije: osvrt na stoleće».

Gledana kroz objektiv etnografa-fotografa, pred posmatračem se niže galerija portreta pripadnika naroda  Ruske carevine na razmeđu  XiX i XX veka. Fotografije dočaravaju odrastanje deteta u tradicionalnom društvu, od ranog detinjstva do adolescencije. Izložba predstavlja svojevrsni most koji spaja decu iz prošlosti sa novim pokolenjem.

Izloženi materijal sadrži kopije radova čuvenih istraživača, umetnika i fotografa, kao što su Ф. Я. Кон, Д. А. Клеменц, А. А. Макаренко koji su opisivali život naroda Sibira,  Е. А. Љацким и Н. М. Могиљнскимој koji su opisivali život u ruskim, karelskim i ukrajinskim selima, Д. И. Јермаков koji je radio na Kavkazu krajem 19. i početkom 20. veka,  И. Н. Смирнов, И. К. Зеленов, С. И. Руденко, poznatih po kolekcijama radova posvećenih Povolžju i Priuralskoj oblasti.

Snimci, na kojima su prikazana deca u kontekstu svog etničkog prostora, uvek skreću najviše pažnje. Dete uhvaćeno u kadar postaje centralna figura snimljene scene, bilo da je to kirgiski dečak na konju između odraslih jahača, ili stidljiva baškirska devojčica pored majke. Na tim snimcima, portretima ili scenama iz svakodnevnog života, prisutna su lična dešavanja, vidno se ispoljavaju suptilne nijanse ponašanja, koje nije moguće preneti jezikom štampanog teksta.

Deca, Turkmeni, Zakaspijska oblast, 1900. godina