Prolom voda
Prolom voda
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Događaji i priče iz muzeja

15. 06. 2017.

“We wear culture”

Od dvorske mode iz Versaja do uličnih stilova savremenog Tokija – svet mode vama nadohvat ruke na Guglovoj novoj virtuelnoj izložbi u saradnji sa Etnografskim muzejom u Beogradu i drugim svetski poznatim kulturnim ustanovama


 
Tri hiljade godina svetske mode na okupu na najvećoj virtuelnoj izložbi stila. “We wear culture” project by Google Arts & Culture realizovan je u saradnji sa Etnografskim muzejom u Beogradu i više od 180 renomiranih ustanova iz Njujorka, Londona, Pariza, Tokija, Sao Paula i drugih gradova širom sveta. Zahvaljujući najnaprednijoj tehnologiji, ovaj projekat vam omogućava da istražite sve od drevnog Puta svile (ancient Silk Road), preko dvorske mode iz Versaja (fashions of Versailles), do britanskog panka (British punk) i priča vezanih za odeću koju danas nosite. Kultni odevni i obuvni predmeti koji su promenili način odevanja generacija, poput štikli Merilin Monro ili Crne haljine Koko Šanel, oživljeni su u virtuelnoj stvarnosti. https://www.google.com/culturalinstitute/beta/partner/ethnographic-museum Etnografskog muzeja u Beogradu sada je dostupna onlajn kao deo globalne izložbe. 
 
Na izložbi su predstavljene modne ikone, pravci, inovatori i trendseteri, među kojima su i Alexander McQueen, Marilyn Monroe, Cristóbal Balenciaga, Coco Chanel, Audrey Hepburn, Christian Dior, Helmut Newton, Irving Penn, Yves Saint Laurent, Manolo Blahnik, Gianni Versace, Oscar de la Renta, Pierre Balmain, Vivienne Westwood, Miyake Issey i mnogi drugi.
 
Stručnjaci za modu, kustosi i dizajneri, kao i univerziteti, muzeji i nevladine organizacije iz celog sveta sarađivali su na ovoj izložbi da bi pokazali da je moda deo naše kulture, vid umetnosti i rezultat istinskog umeća sa mnogostrukim uticajem. Guglova najnaprednija tehnologija, uključujući virtuelnu stvarnost, sferne video-zapise, strit vju i „gigapiksl” slike ultravisoke rezolucije korišćeni su da ovekoveče zbirke i učine ih dostupnima svima .  Kratki prikazi vezani za Etnografski muzej u Beogradu dostupni onlajn uključuju:  ● Izložbu „Lepota tradicionalnih srpskih nošnji u Srbiji” Onlajn-posetioci napokon mogu da otkriju interaktivnu priču o istoriji srpskog naroda preko tradicionalnih nošnji koje se čuvaju u Etnografskom muzeju u Beogradu. Prvobitno pružajući osnovnu zaštitu od elemenata, odeća je vremenom evoluirala u širok spektar visokoestetizovanih predmeta punih simboličkog značenja. Odeća je za pojedinca predstavljala način da komunicira sa zajednicom, pošto je ukazivala na njegovo poreklo i status u društvu. Pored društveno-istorijskih činilaca, karakteristike odeće oblikovali su i vrsta tla i klimatski uslovi koji su omogućavali bavljenje određenim ekonomskim aktivnostima, čiji su proizvodi bili glavni izvor za izradu predmeta za svakodnevnu upotrebu. „We wear culture” projekat, pokrenut od strane Google Arts & Culture, omogućio je Etnografskom muzeju u Beogradu da deo vrednih eksponata stigne do šire publike, što ne bi bilo moguće ukoliko bi oni ostali samo u svom materijalnom obliku. Koristeći inovativnu tehnologiju, onlajn-posetioci mogu da nauče nešto novo o srpskoj kulturi preko tradicionalnih nošnji i da saznaju priče koje se kriju iza njih. Ovaj projekat predstavlja sjajan kanal komunikacije kroz koji se kulturno nasleđe deli sa drugima i promoviše, i zato je on za nas silno važan.”  Ovaj projekat spaja zbirku Etnografskog muzeja u Beogradu sa više od 180 najznačajnijih kulturnih ustanova u svetu. Priče o četiri kultna odevna i obuvna predmeta koji su oblikovali istoriju mode oživljene su u virtuelnoj stvarnosti filmovima koji se mogu gledati na Jutjubu ili pomoću VR naočara. 
 
● Crna haljina Koko Šanel u Muzeju dekorativnih umetnosti (Musée des Arts Décoratifs), Pariz, Francuska (1925), koja je radikalno promenila pravila oblačenja vezana za odeću crne boje, učinivši je neizostavnim odevnim predmetom koji iskazuje stav u garderobi svake žene. ● Visoke potpetice Merilin Monro, Muzej Salvatorea Feragama, Firenca, Italija (1959-60), svetlucave crvene štikle koje su postale izraz snage, uspeha i seksepila žena.  
● Džemper i suknja dizajnerske firme Comme des Garçons, inspirisani kimonom, iz Instituta za kostime u Kjotu, Japan (1983), koji pokazuju kako je Rei Kavakubo doneo tradicionalnu i savremenu estetiku i izradu japanskog kimona na globalnu modnu scenu kroz svoje radikalne dizajne. ● Steznik Vivijen Vestvud (Vivienne Westwood), iz Muzeja Viktorije i Alberta, London, Velika Britanija (1990), koji slavi dizajnerkin originalan pristup jednom od najkotroverznijih odevnih predmeta u istoriji i spaja svet mode sa svetom umetnosti.
 
Amit Sud (Amit Sood), direktor Google Arts & Culture, rekao je: „Pozivamo sve da razgledaju ovu izložbu na svojim telefonima ili laptopovima i saznaju priče koje stoje iza onoga što nosite. Možda ćete se iznenaditi kada saznate da vaše farmerke ili crna haljina u vašoj garderobi imaju iza sebe priču staru nekoliko vekova. Ono što nosite predstavlja istinsku kulturu, a najčešće i umetničko delo.”
 
Izložba „We wear culture” svima je dostupna onlajn na  https://www.google.com/culturalinstitute/beta/project/fashion i preko aplikacije Google Arts & Culture za operativne sisteme iOS i Android.


 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs