Prolom voda
Prolom voda
Naslovna  |  PC info  |  Događaji i priče iz muzeja  |  FADE IN 2: EXT. MODERNISTIČKA KUĆA – NOĆ
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Događaji i priče iz muzeja

14. 07. 2017.

FADE IN 2: EXT. MODERNISTIČKA KUĆA – NOĆ

U Galeriji-legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića (Rodoljuba Čolakovića 2) u petak, 14. jula u 18 časova biće otvorena izložba "FADE IN 2: EXT. MODERNISTIČKA KUĆA – NOĆ" kustoskog tima Švajcarskog instituta za savremenu umetnost, Njujork i Žili Bukobza, a asistenti kustosa su Ana Anakijev i Miloš Zec


 

Smeštena u Galeriji-legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića u Beogradu, jednom od izlagačkih prostora Muzeja savremene umetnosti, postavka FADE IN 2: EXT. MODERNISTIČKA KUĆA – NOĆ istražuje ulogu koju umetnost ima u narativnom filmu i televiziji. Izložba predstavlja nastavak izložbe FADE IN: INT. ART GALLERY – DAY, koja je prikazana u Švajcarskom institutu za savremenu umetnost u Njujorku, marta 2016. Nova verzija omogućava umetnicima da se pozabave načinom na koji se umetnost reprezentuje na ekranu, bilo kao rekvizit, scenski nameštaj, narativni sklop, ili karakterno obeležje.  
 
Priroda izložbe je takva da se skulpture, slike, performansi i instalacije transformišu od rekvizita preko slike do umetničkog predmeta, kako bi se razmotrilo pitanje da li te fiktivne predstave u masovnim medijima imaju više uticaja na definisanje kolektivnog razumevanja umetnosti nego sama umetnost. U istoriji kinematografije rano se primećuje zaokupljenost određenim osobinama umetničkih dela: dragocenost umetničkih predmeta postaje fokus u razvoju dramskog zapleta, a napetost raste zahvaljujući energiji umetničkih dela i njihove moći da deluju na gledaoce ili da dočaraju posebnu atmosferu. U različitim žanrovima, ličnost umetnika obično se prikazuje kao nestalna, prevrtljiva figura kojoj je dopušteno da podriva društvene norme, i koja se izvrgava smehu, izaziva strah i uliva poštovanje. Iz mnogih takvih narativa, FADE IN 2 uzima umetničke predmete, dodeljujući im status koji su prethodno imali na ekranu, istovremeno ukazujući na trenutke borbe za prevlast različitih medijskih formi.

Umetnici: Danai Anesijadu (Danai Anesiadou), Darja Bajagić, Dora Budor, Ulises Karion (Ulises Carrión), Heman Čong (Heman Chong), Bris Delsperže (Brice Dellsperger), Aleksandra Domanović, Matis Gaser (Mathis Gasser), Dajga Grantina, Siniša Ilić, Aleks Izrael (Alex Israel), Bertran Lavije (Bertrand Lavier), Vilijam Levit (William Leavitt), Kristijan Marklej (Christian Marclay), Rodrigo Mateus (Rodrigo Matheus), Benjamin Ramirez Perez(Benjamin Ramírez Pérez), Karisa Rodrigez (Carissa Rodriguez), Bojan Šarčević, Ejmi Sigl (Amie Siegel), Tobijas Špihtih (Tobias Spichtig), Raša Todosijević.
 
FADE IN 2 iznova promišlja prvobitnu izložbu FADE IN, ovaj put za Galeriju-legat Čolaković, zgradu u kojoj su nekada živeli Milica Zorić i Rodoljub Čolaković, a koja sada služi kao jedan od izlagačkih prostora Muzeja savremene umetnosti u Beogradu. Nagomilana istorija ovog prostora kao stambenog objekta, legla organizovanog kriminala i umetničke galerije, dodatno podupire ambiciju izložbe da preoblikuje galeriju i dodeli joj novu ulogu, ulogu pozornice za izvođenje dramskih scena. Radovi autora Darje Bajagić, Aleksandre Domanović i Siniše Ilić istražuju kanon srpskog i jugoslovenskog filma, omogućavajući stapanje filmskih, društvenih i političkih istorija.
 
Pored radova prikazanih na izložbi FADE IN u Švajcarskom institutu u Njujorku, autora Brisa Delsperžea, Dore Budor, Matisa Gasera, Bertrana Levijea, Kristijana Markleja, Karise Rodrigez i Ejmi Sigl, FADE IN 2 predstavlja i nove radove Danai Anesijadu, Dajge Grantine, Rodriga Mateusa, Benjamina Ramireza Pereza i Tobijasa Špihtiha. Izvori i arhivski materijal koji su umetnici imali na raspolaganju prilikom stvaranja novih radova bili su filmovi Rondo (1966) i Kolekcionarka (La Collectionneuse) (1967), zatim Ksanadu (Xanadu) (1980) i Rizičan posao (Risky Business) (1983), te Žena sa krajolikom (1976), Princzini dnevnici (The Princess Diaries) (2001), i Dosije Iks (The X-Files) (1993-2002).
 
U saradnji sa Jugoslovenskom kinotekom u Beogradu (Uzun Mirkova 1) organizovan je FADE IN 2 filmski program:​​

15. jul 18:00 - Sedam i po (2006) – Miroslav Momčilović

15. jul 20:30 - Malteški soko (1941) – Džon Hjuston

16. jul 18:00 - Vizantijsko plavo (1993) – Dragan Marinković

16. jul 20:30  - 9 ½ nedelja (1986) – Adrijan Lin

17. jul 18:00 - Lijepe žene prolaze kroz grad (1986) – Želimir Žilnik

17. jul 20:30 - Teorema (1968) – Pjer Paolo Pazolini

18. jul 18:00 - W.R. Misterija organizma (1971) – Dušan Makavejev

18. jul 20:30 - Afera Tomas Kraun (1999) – Džon MekTirnan   

19. jul 18:00 - Tajvanska kanasta (1985) – Goran Marković

19. jul 20:30 - Vrtoglavica (1958) – Alfred Hičkok

20. jul 18:00 - Mlad i zdrav kao ruža (1971) – Jovan Jovanović

20. jul 20:30 - Velika očekivanja (1998) – Alfonso Kuaron

O Švajcarskom institutu za savremenu umetnost, Njujork
 
Švajcarski institut je neprofitna umetnička galerija posvećena promovisanju naprednog mišljenja i ekperimentalne umetničke prakse. Tokom više od 30 godina, Švajcarski institut bio je poznat po eksperimentalnim i pažljivo promišljanim izložbama. Posvećen najvišim standardima kustoskih i edukativnih praksi, Švajcarski institut služi kao platforma za podsticanje mladih umetnika, katalizator novih konteksta već proslavljenih dela, i podstiče razumevanje potcenjenih pojava.
 
Proglašen od strane Njujork Tajmsa kao „mali dragulj“ sa „izvanrednim programom“, Švajcarski institut otvoren je za posetioce pet dana sedmično, uz besplatan ulaz. Deset godišnjih izložbi Švajcarskog instituta, kao i opsežan javni program, predstavljaju značajan forum za savremeni, međunarodni kulturni dijalog u oblastima vizuelnih i performativnih umetnosti, dizajna i arhitekture.
 
O kompaniji Balkan Projects
 
Balkan Projects je uzbudljiva inicijativa Marije Karan, koja za cilj ima da aktivno uključi balkansku umetničku scenu u širi međunarodni kontekst.
 
Balkan Projects ima plan da Balkan vrati na mapu savremene umetnosti izgrađujući novu svest o lokalnom talentu, kako onom iz prošlosti tako i onom iz sadašnjeg trenutka, otvarajući mogućnosti za dijalog sa većim umetničkim zajednicama širom sveta, starajući se o tome lokalni stvaraoci više ne budu „izgubljeni u prevodu“. Kroz raznovrsne aktivnosti – izložbe, dešavanja, uzajamne razmene lokalnih i međunarodnih umetnika, kustosa, kritičara, i kolekcionara – Balkan Projects želi da stvori novu infrastrukturu za plodnu umetničku scenu. Danas više nego ikada ranije, savremena umetnost je jedan od najdelotvornijih i najuzbudljivijih načina sakupljanja i razmene ideja, negovanja i bogaćenja ljudskih života, kao i podsticanja promene u mnogim aspektima društva.
Da bi se izborili sa istorijski fragmentisanom prirodom regiona, Balkan Projects samosvesno prihvata mobilnu strategiju u svojim inicijativama. Balkan Projects planira da organizuje seriju godišnjih izložbi i dešavanja koja se kreću od jedne balkanske zemlje do druge, prikupljajući podsticaje i kritičnu masu sve dok ujedinjujuća vizija ne bude upotpunjena.


Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs