Prolom voda
Prolom voda
Naslovna  |  Prethodni događaji  |  Fali vam jedan papir: Da li smo zadovoljni javnim uslugama?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Prethodni događaji

29. 11. 2017. Press centar UNS-a, 29. 11. u 11 sati

Fali vam jedan papir: Da li smo zadovoljni javnim uslugama?

Evropski pokret u Srbiji i Centar za evropske politike su organizovali okrugli sto

 

TEMA: Fali vam jedan papir: Da li smo zadovoljni javnim uslugama?

 

Evropski pokret u Srbiji i Centar za evropske politike su organizovali okrugli sto pod nazivom FALI VAM JEDAN PAPIR: Da li smo zadovoljni javnim uslugama? u sredu 29. novembra 2017. godine, sa početkom u 11 časova u Press centru Udruženja novinara Srbije (Knez Mihailova 6/III).

Na događaju su predstavljene analize rezultata istraživanja o zadovoljstvu građana javnim uslugama domova zdravlja, izdavanja ličnih dokumenata i upisa dece u osnovne škole i predškolske ustanove, kao i iskustva građana prikupljena preko portala mojauprava.rs u okviru kampanje JA u centru pažnje.

Da li su građani zadovoljni javnom administracijom? Koji su najveći problemi s kojima se susreću u korišćenju najrasprostranjenijih javnih usluga? Koliko dugo čekaju na šalterima i da li im često „fali jedan papir“? Da li znaju koja su njihova prava i kome da se obrate u slučaju da su im ova prava uskraćena? neka su od pitanja koje smo postavili korisnicima javnih usluga širom Srbije tokom proteklih godinu dana.

Istraživanje pokazuje da 24 odsto roditelja kao najveći problem u radu predškolskih ustanova u Srbiji vidi preopširne programe nauštrb igre, dok 41 odsto njih smatra da su grupe prevelike, odnosno premali prostori, najveća brana za efikasno funkcionisanje osnovnih škola. Loše stanje i zastarelost opreme, tehnike i prostora takođe su percipirani kao problem za rad tih ustanova. 

Kada su u pitanju usluge u zdravstvu, 85 posto građana koristi usluge državnih domova zdravlja i oko 60 posto njih smatra da oni dobro funkcionišu iako neke elemente treba menjati. Čekanja, redovi i loš sistem zakazivanja pregleda najveći su problemi za ispitane pacijente.

Pružanje brze usluge i ljubaznost osoblja, za građane su najvažniji aspekti administrativnih usluga koje pruža policija kod izdavanja ličnih dokumenata. Tri četvrtine ispitanih navodi da su bile potrebne 2 ili 3 posete šalteru kako bi dobili sva tražena dokumenta.

Istraživanja i kampanja sprovedeni su u okviru dvogodišnjeg projekta „Partnerstvom do dobre javne uprave”, sa ciljem da nadležnim institucijama i donosiocima odluka predstave najčešće i najveće izazove sa kojima se građani i građanke suočavaju prilikom korišćenja javnih usluga, ali i dobre primere i prakse koje treba dalje prenositi i primenjivati.

Projekat sprovode Evropski pokret u Srbiji (EPuS) i Centar za evropske politike (CEP), uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), u saradnji sa još 12 partnerskih organizacija iz različitih gradova i opština u Srbiji. Projekat doprinosi kreiranju i sprovođenju politike u oblasti reforme javne uprave koja više odgovara na potrebe građana i  unapredi odgovornost nadležnih institucija za kvalitet usluga koje pružaju građanima.

Snimak događaja u full screen formatu možete pogledati  na you tube kanalu Press centar UNS


Informacija može da sadrži stav koji nije stav Press centra UNS-a, ukoliko to nije izričito navedeno. Odgovornost za sadržinu informacije i tačnost podataka snose fizička lica ili pravna lica u čije ime je Press centar prosledio informaciju.


Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs