PC info
19. 02. 2012.
TECH.FOOD Geografska oznaka porekla proizvoda povećava tražnju
Trening Instituta za ekonomiku poljoprivrede u okviru projekta "TECH.FOOD"
Potrošači su spremni da plate višu cenu za proizvode koji imaju geografsku oznaku porekla, jer smatraju da su zdraviji zbog specifičnijeg načina izrade, rečeno je danas na seminaru u okviru projekta "TekFud" Instituta za ekonomiku poljoprivrede.
Proizvodi sa oznakom geografskog porekla imaju poseban značaja za zemlje u razvoju, jer autohtoni proizvodi sa posebnim kvalitetom vezanim za geografsko poreklo čine osnovu razmene sa tim zemljama, kazao je proizvodač iz Srema Zoran Panjković.
"Proizvodi čije karakteristike zavise od specifičnosti geografskog područja na tržištu se više cene. Oznaka porekla kod potrošača postaje sinonim za proizvode sa garancijom kvaliteta i efikasnom kontrolom kvaliteta", naveo je Panjković.
Prema njegovim rečima, 40 odsto evropskih potrošača spremno je da plati 10 odsto veću cenu za proizvode sa geografskim poreklom.
Takođe, i 75 odsto potrošača u Italiji je spremno da plati 20 odsto veću cenu za takve proizvode, dodao je Panjković.
Kako je naveo, geografsko poreklo je na ceni jer ljudi pretpostavljaju da su ti proizvodi zdravi jer su proizvedni na poseban način.
Direkor Instituta za ekonomiku poljoprivrede Drago Cvijanović je kazao da je seminar organizovan u okviru projekta - Rešenja i intervencije za tehnološki transfer i inovacije prehrambenog sektora u regionima Jugoistočne Evrope.
"Projekat je pokušaj da se u saradnji sa primarnim sektorom naprave reprodukcioni lanci i da se poveže primarna proizvodnja sa prehrambenom industrijom kako bi izašli na tržšta koja traže kvantitet, kvalitet, kontinuitet, kontrolu i konkrentnost", dodoa je Cvijanović.
Tanjug
Osobe za kontakt:
Bojana Bekić i Marko Jeločnik
telefon 011/2972 852
065/3131980
www.iep.bg.ac.rs
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.