Prolom voda
Prolom voda
Naslovna  |  PC info  |  „Pristupačnost i arhitektonske barijere za osobe sa invaliditetom glavna prepreka“: Šta je aplikacija „Help hendikep“?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

PC info

29. 05. 2024.

„Pristupačnost i arhitektonske barijere za osobe sa invaliditetom glavna prepreka“: Šta je aplikacija „Help hendikep“?

Aplikacija Help hendikep predstavlja mapu pristupačnosti i pomaže osobama sa hendikepom da se informišu o tome da li su objekti u koje žele da idu dovoljno pristupačni, rekao je FoNetu autor aplikacije Miloš Resanović.

Miloš Resanović, foto: snimak ekrana, FoNet

Autor: Katarina Tomović, FoNet

On je u serijalu razgovora Stigma objasnio da u aplikaciji svi mogu da dele informacije o pristupačnosti određenih lokacija i objekata.

Svaka lokacija koja je već ocenjena i opisana može da se komentariše tako da korisnici stalno imaju ažurirane podatke o tome da li je određeni objekat dovoljno pristupačan.

“Aplikacija funkcioniše tako što osobe izaberu grad, kategoriju i karakteristike željene lokacije i na mapi se prikazuju svi objekti koji ispunjavaju date karakteristike”, objasnio je Resanović.

Kako je precizirao, svi registrovani korisnici mogu besplatno da unesu pristupačne lokacije na mapu, kako bi svima bile dostupne.

Prema njegovim rečima, aplikacija je, pre svega, namenjena osobama sa otežanim kretanjem.

Glavni kriterijum da bi lokacija bila pristupačna je da ima obeleženo parking mesto, rampu u ulazu, dovoljno široka vrata ili lift i toalet koji je pristupačan za korisnike kolica, objasnio je Resanović.

On je na ideju o kreiranju takve aplikacije došao na takmičenju na Fakultetu organizacionih nauka.

“Ideja mi je bila da nekoj grupi građana pomognemo u njihovoj svakodnevici. Istraživanjem sam došao do toga da u Srbiji živi čak 10 odsto osoba sa invaliditetom, a čak 140.000 ima najteži oblik kretanja“, ukazao je Resanović.

Oni moraju da koriste proteze, štake, neka druga ortopedska pomagala ili su nažalost u kolicima.

U test fazi, Resanović je uključio upravo glavne potencijalne korisnike aplikacije i dobio pozitivne reakcije.

Njegovu aplikaciju je podržala Privredna komora Srbije, ali Resanović očekuje da se sve velike firme i državne institucije uključe da bi što veći broj lokacija bio unet na mapu i da bi u što kraćem vremenskom periodu one bile dostupne svim osobama sa invaliditetom.

Rukovodilac grupe za razvoj pravnih procesa u Naftnoj industriji Zvonko Nikolić je i sam korisnik kolica, a za aplikaciju Help hendikep kaže da je “nešto što stvarno obećava”.

“Pristupačnost i arhitektonske barijere za osobe sa invaliditetom u Srbiji su glavna prepreka”, smatra Nikolić i dodaje da upravo te prepreke pasiviziraju ljude, jer se stalno suočavaju sa ograničenjima u kretanju.

Nikolić napominje da su najveći problem nepristupačni toaleti, neoboreni ivičnjaci i nedostatak rampi.

Naglašava da u inostranstvu postoje razna arhitektonska rešenja za te probleme i poručuje da je kod nas potreban sistemski pristup da bi se taj problem rešio u celosti.

“Kada sam posetio Antverpen, na mene niko nije obraćao pažnju, jer sam u sve objekte ulazio bez ičije pomoći, a kada me ovde u Beogradu troje ljudi pentra uz stepenice, naravno izgledam kao svetsko čudo”, zaključio je Nikolić.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs