PC info
07. 06. 2019.
Saopštenje za javnost Strukovnog udruženja taksi preduzetnika SITAB - 7. jun 2019.
"Kao što ste upoznati, Strukovno udruženje taksi preduzetnika SITAB je do sada organizovalo dva protesta taksi preduzetnika, prvi PROTEST upozorenja bez blokade saobraćaja je održan u ponedeljak 27.05. ispred Skupštine Grada Beograda sa trajanjem od 10 do 13 časova na kome je bilo 350 vozila, dok je drugi održan 03.06.2019 godine i trajao je od 11 do 20 časova na kome je bilo oko 600 vozila ispred Skupštine Republike Srbije i Skupštine grada Beograda. JEDINI ZAHTEV PROTESTA je bio SPROVOĐENjE I PRIMENA ZAKONA O PREVOZU PUTNIKA U DRUMSKOM SAOBRAĆAJU, i ništa drugo".
"Sami protesti su inicirani zbog nesprovođenja zakona od strane nadležnih organa grada Beograda, saobraćajne inspekcije i komunalna policije i nesuzbijanja nezakonitog organizovanja i obavaljanja javnog prevoza od strane „udruženja građana“ Kargo koji nezvanično ima više od 1.700 vozila sa po dva vozača, što vlasniku Kargo donosi dnevnu zaradu od 50.000. eura!
Ovom prilikom želimo da javnost upoznamo da smo bili prinuđeni da na takav način tražimo da se zakon primenjuje, kao i da smo protest organizovali tek nakon skoro osam meseci od stupanja na snagu samog zakona,kao i na desetine dopisa koje smo uputili svim državnim i gradski organima sa samo jednim Zahtevom, da se Zakon primenjuje, koji nisu dali rezultate.
Strukovno udruženje taksi preduzetnika SITAB obratilo se dopisima:
1. Predsedniku Republike Srbije, gospodinu Aleksandru Vučiću, 3 dopisa do danas bez odgovora
2. Premijeru Republike Srbije Ani Brnabić, 4 dopisa do danas bez odgovora
3. Ministarstvu državne i loklane samouprave Ministru Branku Ružiću, 6 dopisa, dva odgovora, u oba se nadležnost prebacuje se na Grad Beograd
4. Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastruktura, Ministarki prof.dr. Zorani Mihajlović 13 dopisa, na koje smo dobili konkretne odgovore
5. Ministarstvu finasija, Ministru Dejanu Malom, 10 dopisa, tri odgovora
6. Ministarstvu pravde, Ministru Neli Kuborović, 1 dopis bez odgovora
7. Ministarstvu unutrašnjih poslova , ministru dr. Nebojši Stefanoviću, 2 dopisa bez odgovora
8. Pomoćniku Ministra Saši Stojanoviću, 12 dopisa i veliki broj mailova, na koje smo uvek dobijali jasne odgovore.
9. Gradonačelniku grada Beograda, dr. Zoranu Radojčiću, 7 dopisa, nijedan odgovor
10. Zameniku Gradonačelnika Goranu Vesiću, 10 dopisa, dva odgovora, dopisi prosleđeni sekretarijatu za saobraćaj na dalje postupanje
11. Predsedniku Skupštine grada 3 dopisa, nijedan odgovor
12. Predsedniku Prekršajnog suda Milanu Marinoviću, 3 dopisa jedan odgovor i poziv na sastanak
13. Sekretarijatu za saobraćaj, sekretaru Jovici Vasiljeviću, 3 dopisa dva odgovora
14. Sekretarijatu za inspekcijske poslove Sonji Podunavac, 9 dopisa dva odgovora
15. Komunalnoj policiji vršiocu dužnosti Ivanu Divcu 5 dopisa i više mejlova, 4 odgovora
16. Sekretarijatu za inspekcijske poslove Dušanu Rafailoviću, dva dopisa, jedan preupućen na Sekreatrijat za javni prevoz
17. Načelniku graske uprave, Sandri Pantelić, jedan dopis bez odgovora
18. Direktoru policije Vladimiru Rebiću, jedan dopis bez odgovora
19. Upravi saobraćajne policije, Načelniku uprave Nebojši Arsovu, jedan dopis bez odgovora
20. MUP Načelniku uprave, jedan dopis bez odgovora
21. MUP Načelniku Uprave kriminalističke policije, jedan dopis bez odgovora
22. MUP Načelniku Uprave saobraćajne policije, jedan dopis bez odgovora
Možemo pohvaliti Ministartvo saobraćaja, jer je svojim profesionalnim odnosom pokazalo da im je stalo da se javni prevoz zakonski uredi i siva ekonomija spreči. Svetli primer je Ministarstvo turizma, koje je primenilo Zakon i zabranilo oglašavanje nezakonite delatnosti u medijima.
Ima još dopisa koje nećemo nabrojati jer smatramo da je i ovo dovoljno da razumete da je SITAB uradio mnogo toga da do protesta i ne dođe osam meseci nakon stupanja na snagu novog Zakona, smatrajući da će naše obraćanje uroditi plodom.
SITAB je poslao više od sto pedeset dopisa nadležnim organima tražeći primenu zakona, Ministarstvo saobraćaja i Ministarstvo za lokalnu samoupravu kao i većina odgovora su nam dali nedvosmislen odgovor da je primena zakona u nadležnosti lokalne samouprave.
Objasnićemo sadašnju situaciju:
ZAKONITOST RADA KARGO: Resorno Ministarstvo Saobraćaja je više puta objasnilo da Kargo radi u suprotnosti sa zakonom, tako da je taj deo više nego jasan i tu mi nemamo šta da dodamo, sem da insistriramo da se Zakon sprovodi. Kako je Ministarstvu saobraćaja sve jasno, a grad dozvoljava da 1.700 vozila krši zakon? Borba protiv sive ekonomije za Kargo ne postoji jer nesmetano rade!
FINANSIJSKI PREGLED: Nezvanično, Kargo ima 1.700 vozila koja rade 24 sata, što može doneti prihod od bruto 100€ dnevno. Svi troškovi prevoza i vozila padaju na vozače, vlasnik Kargo uzima 30%, zarade što znači da vlasnik Kargo zarađuje dnevno 1.700x30€=51.000 €, što možda opravdava nekome da krši zakon i ima hrabrosti da se suprostavi državi.
Kako je to moguće, da je jedan pojedinac jači od ZAKONA koja je propisala Republika Srbija? Regularnim taksi preduzetnicima je nemoguće da isplaćuju svoje obaveze jer nam je smanjen obim posla, jer pored Kargo, ogromne su gužve u saobraćaju što otežava rad.Vožnje od 10 min, traju 45 min.
REZULTATI RADA INSPEKCIJSKIH ORGANA GRADA BEOGRADA I SUDA NAKON OSAM MESECI OD STUPANjA NA SNAGU NOVOG ZAKONA, cititiramo zvaničan izveštaj:
„Nadzor nad prevozom, naručenim putem „CarGo“ mobilne aplikacije: · Doneto 6 rešenja o oduzimanju vozila (izvršena 4 rešenja, neizvršena 2 rešenja, zbog blokade lokacije kontrole od strane članova udruženja „Car Go“). · Prekršajnom sudu podneto 6 zahteva za pokretanje prekršajnih postupaka po hitnom postupku protiv lica, koja su izvršila uslugu prevoza. · Privrednom sudu podneto 6 prijava za privredni prestup protiv „Car Go Tehnologies“ d.o.o., udruženja „Car Go“ i njihovih odgovornih lica. · Prvom osnovnom javnom tužilaštvu podnete 3 krivične prijave protiv lica, koja su ometala postupajuće inspektore u vršenju službene dužnosti.
Sekretarijat za inspekcijske poslove nije dobio niti jednu presudu po gore navedenim zahtevima i prijavama“, gotov citat NE VIDIMO RAZLOG DA BUDEMO ZADOVOLjNI JEDNOM PRIJAVOM NA MESEC DANA, I NIJEDNOM PRESUDOM ZA OSAM MESECI OD STUPANjA NA SNAGU NOVOG ZAKONA.
POREZ taksi preduzetnika. U Srbiji ima 17.500 taksi preduzetnika, uplaćuje godišnje više od 20 miliona eura u budžet Republike Srbije, i SITAB je dobio od Ministarstva saobraćaja i finansija napismeno, da će se i u tom delu zakon sprovoditi, da ko ne plati porez ili ne uđe u reprogram do 06.11.2019.godine biće brisan i oduzeta taksi dozvola.Znači, zakon se primenjuje prema taksi preduzetnicima. KO SME DA SE ODREKNE PRIHODA OD 20 MILIONA EURA I DA DOZVOLI NEKOME DA JAVNI PREVOZ OBAVLjA VAN ZAKONA?
Napominjemo, da ovakav pravni vakuum i nikakva primena Zakona prema licima i organizatora nezakonitog javnog prevoza preko aplikacije Kargo, dovelo je do toga da je bilo više napada i incidenata na ulici, kao i da smo doslovno medijski linčovani od strane predstavnika Kargo, gde nas u medijima nazivaju divljacima, članovima kartela, poreskim dužnicima ne libeći se da iznose da iznose gomilu laži samo kako bi izmanipilusali javnost, predstavljajući sebe kao žrtvu.
Taksi preduzetnici koji pošteno obavljaju svoju delatnost su danas žrtve nesprovođenja Zakona prema licima koja su iznad zakona koji se na nama i te kako primenjuje. Napomenućemo samo jednu od bezočnih laži predstavnika Kargo, koji kaže da su taksi preduzetnici dužni 247 miliona eura na ime poreza.
Odgovor na tu laž, 17.500 taksi preduzetnika godišnje uplaćuje 21 milion eura na ime poreza, ispada da svi taksisti u Srbiji 12 godina nisu platili porez! Očita laž koji mediji prenose, a služi za manipulisanje javnosti kao i većina njihovih objava.Kargo ne radi u skladu sa novim a ni sa starim zakonom , i kao za sve koji Zakon ne poštuju, moraju biti zakonski sankcionisani.
SITAB je organizovao PROTEST jer odgovor države nije bio primena ZAKONA, već prebacivanje odgovornosti ili nesprovođenje Zakona od strane lokalane samouprave. Naš jedini Zahtev je da se zakon sprovodi, i ništa više.
SITAB"
Informacija može da sadrži stav koji nije stav Press centra UNS-a, ukoliko to nije izričito navedeno. Odgovornost za sadržinu informacije i tačnost podataka snose fizička lica ili pravna lica u čije ime je Press centar prosledio informaciju.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.