PC info
04. 06. 2015.
Predstavljena publikacija “Monitoring medija na društvenim mrežama“
Publikacija pod nazivom “Monitoring medija na društvenim mrežama“ predstavljena je danas u Press centru Udruženja novinara Srbije.
Saopštenje za medije UG Njuz.org
"Publikacija pod nazivom “Monitoring medija na društvenim mrežama“ predstavljena je danas u Press centru Udruženja novinara Srbije.
Publikacija je nastala kao rezultat istoimenog projekta, koji se od februara do maja 2014. godine bavio praćenjem ponašanja medija na društvenim mrežama, kao i analizom njihovih onlajn i štampanih izdanja. Projekat je trajao 18 meseci i podržan je od strane Fondacije za otvoreno društvo.
Samo istraživanje je obeležio zanimljiv društveno-politički kontekst, od kojih su najzanimljiviji parlamentarni izbori, lokalni izbori Grada Brograda i majske poplave.
Tokom četiri meseca praćeno je sedam medija koji objavljuju pretežno informativni sadržaj na srpskom jeziku.
Od toga, pet medija imaju i štampana izdanja i sajtove (Blic, Kurir, Politika, Danas, Večernje novosti) Informer, koji je imao samo štampano izdanje i Telegraf koji ima samo sajt.
Mediji koji su analizirani u periodu od februara do maja 2014. godine bili su na vrlo teškom testu, najpre zbog predizborne kampanje, izbora i postizbornih kalkulacija, a potom i zbog teških prirodnih nepogoda koje su Srbiju pogodile u maju.
U prvom slučaju, neki od njih su poklekli i kompromitovali svoju profesionalnost protežiranjem ove ili one političke opcije, uz surove napade na njihove političke protivnike, a u drugom slučaju danak je odnela vanredna situacija u kojoj su se, zajedno sa čitavim društvom, našli.
Težnja da budu najbrži, da imaju informacije koje drugi nisu imali i da, na kraju krajeva, budu tiražniji i čitaniji od konkurencije, neretko ih je vodila u kardinalne greške, ne samo profesionalne, već I etičke i ljudske.
Nisu, naravno, svi poklekli, ali je retko ko uspevao da izbegne sve zamke senzacionalizma i trke za profitom.
Tokom izbora većina posmatranih medija trudila se da formalno, u kvantitativnom smislu, održi kakvu-takvu ravnotežu između broja tekstova o strankama koje učestvuju u izbornoj trci.
Ipak, pojedini mediji su to "nadomeštali" sugestivnom, pristrasnom i "navijačkom" opremom tekstova u korist jednih ili žestokim napadima na druge političke opcije. Pored toga, u cilju protežiranja određene političke opcije vrlo često su korišćeni i pseudodogađaji, kada bi funkcioneri stranaka nastupali sa neke druge pozicije, a ne sa pozicije člana određene partije.
Ukoliko govorimo o aktivnostima medija na društvenim mrežama, može se reći da su neke boljke, od kojih oni inače boluju, tokom izbora i poplava još više došle do izražaja.
To se naročito odnosi na moderaciju komentara, koja u teoriji treba da podrazumeva filtriranje komentara koji sadrže psovke, uvrede i vulgarnosti, kao i one u kojima se preti i koji šire rasnu, versku, nacionalnu, etničku, polnu i druge vrste netrpeljivosti i mržnje.
Ta teorija je, međutim, bila jako daleko od prakse u kojoj mediji gotovo uopšte nisu moderirali komentare na društvenim mrežama i gde se aktivnost svodila uglavnom na objavljivanje linkova sa matičnih sajtova, tako da smo tih dana na društvenim mrežama mogli biti svedoci neverovatnih izliva svih vrsta mržnje i netrpeljivosti.
Time su analizirani mediji pokazali da, iako im je podsticanje javnog dijaloga jedna od primarnih funkcija, ipak nisu u stanju da dijalogom svojih čitalaca adekvatno rukovode i pospešuju njegovu kulturu.
Publikaciju su predstavili Nenad Milosavljević, urednik publikacije i Jasmina Gavrilov Dražić, coordinatorka monitoringa.
Ukoliko želite da vam pošaljemo besplatan primerak štampane publikacije javite nam se putem mejla redakcija@njuz.net "
Izvor: Udruženje građana Njuz.org
Informacija može da sadrži stav koji nije stav Press centra UNS-a, ukoliko to nije izričito navedeno. Odgovornost za sadržinu informacije i tačnost podataka snose fizička lica ili pravna lica u čije ime je Press centar prosledio informaciju.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.